Living in a postcard - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Zita Janssen - WaarBenJij.nu Living in a postcard - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Zita Janssen - WaarBenJij.nu

Living in a postcard

Blijf op de hoogte en volg Zita

09 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Wat gaat de tijd toch ongelofelijk snel! Nog een 1,5 week te gaan in Nieuw-Zeeland en dan begint mijn nieuw avontuur in Thailand. Jammer dat ik Nieuw-Zeeland achter me ga laten, maar het opent ook weer andere deuren en nieuwe avonturen!

Mijn trip op het Zuidereiland is geweldig. Alles is adembenemend en om elke hoek is wel iets moois en geweldigs te zien. Omringd door gebergte, meren, zeeen, stranden, lieve geweldige mensen en ongelofelijk mooie uitzichten. Af en toe lijkt het bijna een postcard waar ik naar kijk; onrealistisch.

Mijn laatste verhaal heb ik geschreven vanuit het mooie Abel Tasman wat ik inmiddels achter me gelaten heb. Vanuit daar ben ik naar Punakaika bij de Pancake Rocks gereisd waar we 1 nachtje overnacht hebben in een geweldig huisje met een adembenemend uitzicht op zee.
In de ochtend voordat we reis voorzetten, heb ik een cursus Bone Carving gedaan waarbij je volgens de traditionele Maori stijl een eigen uit bot gesneden ketting maakt. Weer is een hele ochtend creatief bezig zijn en met de handjes werken. Heerlijk!!

Vanuit Punakaika zijn we naar het kleine plaatsje Franz Josef aan de westkust gereisd. Een geweldige plaats waar veel te beleven en te zien is. Zo ben ik in de ochtend met de helikopter de Franz Josef gletsjer opgegaan, waar ik zo'n 3 uur rond heb gewandeld. Het bijzondere aan de gletsjer is de extreme groei en terugtrekking tot wel 70 cm per dag. Ook is nergens anders ter wereld zijn op zo’n geringe hoogte gletsjers te zien. Wat ook helemaal geweldig was, was dat ik het water dat afkomstig is van de gletsjers gewoon kon drinken.
Na weer geland te zijn met de helikopter heb ik nog een geweldige kayak tour gemaakt rondom de gebergte. Ik voelde me één en al gelukkig mens en kriebeltjes overal.. Ik kan er maar niet over ophouden; wat een geweldig mooi land! Het blijft me verbazen hoe indrukwekkend het land is. Heel Europa in één land, wat wil je nog meer?

Na een hele avond en nacht het intense geluk in mezelf gevoeld te hebben zijn we vertrokken naar het volgend stuk prachtomgeving: Lake Wanaka. Lake Wanaka is het op drie na grootste meer van Nieuw-Zeeland. Hier hebben we 1 nachtje doorgebracht; letterlijk! ;) moet ook gebeuren zo nu en dan..

En dan nu zit ik in Queenstown, dat ook wel de avonturenhoofdstad van Nieuw-Zeeland wordt genoemd. Allerlei activiteiten kun je doen.. en natuurlijke het beruchte nachtleven uitproberen. Natuurlijk heb ik dan daar ook even aan het avontuurlijke geproefd: PARAGLIDING!! Wat een geweldige ervaring. Ik kan me ook geen betere plaats bedenken om dat te doen dan hier in Queenstown met een uitzicht van heb ik jou daar. In het begin doodeng aangezien jezelf van het gebergte af moet rennen om wind te vangen in de parachute. Heb mijn instructeur vooraf maar vast gewaarschuwd voor mijn gegil wat ik zeer waarschijnlijk ging creeren. Eenmaal geland zei hij: nice screeming. Beter had niet gekund dus ;)
In Queenstown verblijf ik een aantal nachten voor mijn vaccinaties voor Thailand en reis dan, als mijn reisschema het toelaat, naar Dunedin om een vriendinnetje op te zoeken die daar werkt. Daarna kan ik mijn laatste dagen in Nieuw-Zeeland waarschijnlijk op één hand tellen..Maar tot die tijd, volop genieten en niet te veel nadenken!!

Ik houd jullie op de hoogte van al mijn mooie avonturen! Tot snel

xxx vanuit het mooie Nieuw-Zeeland
Zita




  • 11 Maart 2014 - 23:50

    Moeders:

    Ha Zietje,

    Ben nu heel erg benieuwd hoe je Thailand gaat ervaren....Denk en hoop, dat je ook daar heel erg gaat genieten. Compleet anders... Blijf genieten, dan genieten wij met je mee...

    Dikke kus, moeders

  • 13 Maart 2014 - 19:53

    Herbert:

    Ha die Zita,

    Eerst maanden geen bericht en nu 2 verhalen in een week tijd. Het leest allemaal prima weg, je
    beleeft mooie avonturen. Mooie foto's trouwens.
    Geniet met VOLLE teugen en veel plezier in Thailand.

    Hoje,
    Herbert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zita

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 17999

Voorgaande reizen:

25 November 2013 - 25 Mei 2014

Work&Travel @Nieuw-Zeeland

26 September 2012 - 25 Januari 2013

Zita in Italy, Torino!

Landen bezocht: