Bye bye New Zealand - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Zita Janssen - WaarBenJij.nu Bye bye New Zealand - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Zita Janssen - WaarBenJij.nu

Bye bye New Zealand

Blijf op de hoogte en volg Zita

19 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Kia ora,

Een laatste verslag vanuit Christchurch voordat ik het mooie Nieuw. Zeeland definitief ga verlaten. Naja definitief, zeg dat nooit.. wie weet! Ik heb in ieders geval een super tijd gehad en heb geweldig mooie dingen mogen meemaken. Gisteren was ik is even al mijn foto's aan hetrbekijken en dan besef je pas echt hoeveel je gezien hebt en hoe geweldig mooi het hier is. Een ervaring rijker en een periode die voor altijd in mijn hartje zal blijven leven. Natuurlijk wil ik paps en mams wel alvast even een virtuele knuffel geven die ik na 17 april nog 100x over ga doen in het echie! Ik hou van jullie.. :)
Maar natuurlijk is mijn avontuur nog niet afgelopen want morgen (20 maart)vlieg ik vanuit Christchurch naar Sydney om vervolgens op 22 maart door te vliegen naar Bangkok, Thailand. Een nieuw avontuur in een compleet andere wereld. Ik kijk er ontzettend naar uit, vooral omdat het een compleet nieuwe cultuur voor me is. Spannend spannend! !!

Mijn laatste verslagje heb ik getypt vanuit Queenstown. Mijn laatste dag daar heb ik een wandeling gedaan om de skyline van Queenstown te kunnen zien. Natuurlijk niet de gondola gepakt, alles voor de centjes en om fit te blijven he ;) nou en dat heb ik geweten hoor.. klimmen klauteren en 1 uur stijl bergopwaarts. Maar dat was het al waard! Een geweldig uitzicht liet daar op zich wachten. Al twijfelend of ik nog verder omhoog zou gaan, ben ik er toch voor gegaan! En ook dat heb ik geweten. Ik heb me wat afgevloekt tijdens de tocht.. maaarrrr.... ook dat werd uiteindelijk beloond toen ik eindelijk om 17.30 u boven was op een pracht uitzicht met uitkijk op Remarkables, Lake Wakatipu en Queenstown. Toen 2,5 uur bergafwaarts en terug naar mijn hostel. Ook dat heb ik geweten want er was geen energie meer over, maar wel een voldaan gevoel!

De dag erop ben ik weer de weg opgegaan richting Mount Cook. Dit is de hoogste berg van Nieuw-Zeeland met een hoogte van 3754 meter. Dit gebied is ook onder andere te zien in de film The Lord of the Rings and The two towers. Eenmaal aangekomen bij Mount Cook village zijn we met een aantal de Hooker Valley track gaan wandelen. Dit is een 4 uur wandeling door de Hooker vallei die leidt naar een van de gletsjermeren, met een adembenemend uitzicht op Mount Cook/Aoraki, Hooker Glacier en de Zuidelijke Alpen. Het hostel waar we verbleven had aan één kant alles van glss waar we in de avond de zon zagen verdwijnen achter Mount Cook. Genieten was dat !

De dag er erop weer vroeg uit de veren om via Rangitata en Christchurch naar Kaikoura te reizen. Dit is een plaatsje dat bekend staat om de walvissen, dolfijnen, zeehonden, orka's en andere zeedieren. Helaas door de cycloon die in het noorden aan land kwam, waar wij ook enigszins mee te maken kregen heb ik niet het whale watching en seal swimming kunnen doen. Wel was er een geweldige wandeling van zo'n 12 km over het Kaikoura schiereiland waarbij je onder andere langs de zeehonden kolonie kwam. Geweldig om deze dieren in het wild te zien leven. Doordat het slecht weer was was het uitzicht niet zo geweldig zoals het hoorde te zijn. En toch was het nog steeds mooi, welkom in Nieuw-Zeeland,!

Nu zit ik momenteel in Christchurch, mijn laatste bestemming van mijn avonturentrip in Nieuw-Zeeland. Een indrukwekkende laatste stop waar in elke straat de aardbeving van 2011 nog steeds te zien zijn. Het geeft je bijnaeen aakelig gevoel alsof er een oorlog is geweest. Het hele centrum wordt opgefleurd met street art wat het enigszins doet opleven. Ik kwam op een gegeven moment uit bij een oude bioscoop waarvan de helft van het gebouw weg was maar je de bioscoopzaal met de stoelen nog kon zien. Alsof je bijna zelf in het scherm zat en de zaal inkeek. Bizar gewoon.
Van de 185 slachtoffers zijn 115 slachtoffers omgekomen in het gebouw van Canterbury Television, dat instortte en in Brand vloog. In de buurt waar dit gebouw ooit heeft gestaan zijn nu op 185 m2 185 witte stoelen die elk slachtoffer vertegenwoordigen uit de aardbeving in 2011.

Vandaag mijn laatste dag hoopte ik eigenlijk rustig te verlopen,. Helaas was het niet merr dan het medical centre en hospital. In de ochtend ontdekte ik dat vanuit onder mijn oor nasr mijn nek en wang dik en opgezwollen was. De pijn werd ook steeds een beetje erger totdat ik bijna flauw viel, trillerig en misselijk was. Eenmaal in het ziekenhuis hebben ze 20 minuten me met een infuusinjectieapparaat een zware antibioticum toegediend en nog medicijnen meegegeven. Nu hopen dat de infectie niet verder groeit en de pijn snel afneemt. Niet een bepaald leuk laatste dagje hier in Nieuw-Zeeland maar... ik heb Thailand in het vooruitzicht en daar houd ik me aan vast!

Lieve mensen ik houd jullie op de hoogte van mijn avonturen in Thailand!
tot snel

xx Zietje

  • 19 Maart 2014 - 08:47

    Marloes:

    Ha lieve Zita! Wat een avonturen, gaaf zeg!!!! En nu op naar Thailand, iets heel anders maar ook een land waar je veel zal gaan zien. Geniet er van want voor je het weet zit je weer in het vliegtuig naar huis. Liefs

  • 19 Maart 2014 - 09:32

    Maartje:

    Zita! Wat een heerlijk verslag weer! Er komen me een hoop dingen bekend voor ;). De wandelingen etc. Hopelijk gaat de pijn en het ziekenhuis snel over en kan je met een nieuw avontuur beginnen! Geniet er ook van in Sydney! De dierentuin is de moeite waard om de drukke stad te ontvluchten ;)!

    Heeeel veel plezierrrrrrr

    Maartje

  • 19 Maart 2014 - 12:50

    Plien:

    Zitaaaaaaaaa,

    Jeetje wat een pech ook weer, en dat net op de laatste dag van je avontuur in Nieuw-Zeeland!
    Ik hoop op de app weer te lezen of het beter met je gaat..
    Geniet van Thailand, en heeeeeeeeeeeeeel veel plezier!

    Tot snel snuupke xxxxx Paulien

  • 19 Maart 2014 - 12:59

    Fanneman:

    Time flies! Op naar het volgende avontuur! Geniet van je laatste maandje, en dan veilig weer naar huis! Gauw beter worden sissie! X

  • 20 Maart 2014 - 20:33

    Joep:

    Kia ora Zita

    Wat gaat de tijd snel!! Ben net klaar met het vorige verslag. Lyan en ik hebben met gezonde jaloezie zitten lezen hoe jij dezelfde route als ons destijds hebt gedaan. Abel tasman bay vonden wij ook geweldig. Franz jozef zouden wij nog graag n keer over willen doen, wij hebben toen 48 uur zware regen gehad.
    Heerlijk om te zien en te lezen hoe je ervan geniet en alles eruit haalt!! De remarkables zijn wij toen overheen gevlogen in een gammel vliegtuigje, dat willen we nooit meer overdoen¿☆ Hopelijk gaat je infectie snel over maar met het volgende avontuur wat gaat komen zul je dat snel vergeten. HEEL VEEL geluk plezier en avontuur in Thailand. Pas goed op jezelf en geniet van elke minuut!!!!!! Liefs Joep

    P.s. ik weet niet precies wanneer je terug komt maar in iedergeval ben je uitgenodigd voor de opening van t kerkje in Marson op vrijdag 17 mei (kun je er nog n korte vakantie eraan plakken)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zita

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 18003

Voorgaande reizen:

25 November 2013 - 25 Mei 2014

Work&Travel @Nieuw-Zeeland

26 September 2012 - 25 Januari 2013

Zita in Italy, Torino!

Landen bezocht: