Reborn Zita in Thailand - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Zita Janssen - WaarBenJij.nu Reborn Zita in Thailand - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Zita Janssen - WaarBenJij.nu

Reborn Zita in Thailand

Blijf op de hoogte en volg Zita

13 April 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Sawadee ka,

3 weken van mijn avontuur in Thailand zitten er al op en nog 3 dagen te gaan. Je kunt nu wel echt zeggen dat het aftellen officieel begonnen is. En om eerlijk te zijn, hoe dichtbij het komt hoe meer ik er ook wel naar uitkijk!

Mijn eerste week in Thailand kan ik je best vertellen dat ik erg moest wennen. Niet alleen vanwege het moeilijke afscheid van Nieuw-Zeeland, maar ook omdat ik erg moest wennen aan de totaal andere cultuur hier. Stinkende vieze steden, de zon die niet doorkomt vanwege de smog die overal hangt, de hoge luchtvochtigheid, mensen die aan je liggen te trekken etc. Hoewel de tempels, het geloof en vele boeddha's geweldig mooi zijn om te zien. Het is dan wel een enorm contrast om de arme mensen zowat naast deze machtige en rijke tempels te zien leven, maar dat is de realiteit! Na aangekomen te zijn in Bangkok en de stad een beetje verkend te hebben,ben ik ook snel genoeg vertrokken naar bet noorder plaatsje Chiang Mai. Daar ben ik naartoe gereisd met de nachttrein die in de avond om 21.30 uur vertrok en aankwam rond 14.00 in de middag. Een lange en wat slopende reis maar zeker de moeite waard om eens mee te maken. Eenmaal aangekomen heb ik 4 nachten in Chiang Mai gezeten waar ik ook weer een meisje ontmoet heb waar ik even mee ik Nieuw-Zeeland gezeten heb. Gekke kleine wereld soms.
In Chiang Mai heb een fietstocht gemaakt door de stad en verschillende tempels bezocht en heb ik samen met een Thai een offer gebracht aan de boeddha. Mooi om dat eens mee te maken hoe intens de mensen zijn met het boeddhisme en om ook al die symbolen en rituelen te zien. Ook de monniken die je rondom en in de tempels ziet lopen of mediteren. Het is een compleet andere wereld dan waar wij in leven en waar nog zoveel respect onder de mensheid bestaat. Bijzonder om dat waar te mogen nemen.

Vanuit Chiang Mai ben ik met de bus naar Pai gereisd dat nog iets meer noorderlijker richting de grens ligt. Hoe noordelijker ik ging hoe warmer het werd leek het wel. Een activiteit doen als het 41 graden is, is dan ook niet bepaald een goed idee. De eerste dag bij aankomst heb ik dan maar ook snel het water opgezocht om enigszins te koelen. In de avond heb ik me laten verwennen door een goede Thaise massage. Wat heb ik het toch slecht ;) De tweede dag hebben we met een groep een scooter gehuurd, naar een waterval gereden en heerlijk genoten in het zonnetje onder het genot van een drankje. In de avond nog wat lekker rond gecrossd door de plaats zelf en zonsondergang gekeken vanuit de heuvel. Helaas ook hier kon ik niet veel zien van het gebergte om me heen vanwege de vervuilde lucht. Ook alle velden waren zo droog van de droogte. Er was al voor een lange tijd geen druppel regen meer gevallen en ze waren duidelijk aan het wachten op het regenseizoen. Desondanks blijft het evengoed mooi :) niks te klagen

Vanuit Pai ben ik teruggereisd naar Chiang Mai om daar mijn vlucht naar Krabi, in het zuiden, te pakken. Helaas ging dit niet vlekkeloos aangezien mijn backpack kwijtraakte. Eenmaal ingecheckt op het vliegveld in Chiang Mai heb ik me heerlijk uitgeleefd in de loungeroom van Bangkok Airways waar een heel buffet op me te wachten stond. Onder het genot van een toetje gevolgd door popcorn en een drankje was het wachten verreweg van vervelend totdat ik ineens met spoed mee moest komen want mijn vlucht was te laat waardoor ik mijn overstap in Bangkok zou missen. Met een hoop stress boekte ze me over op een andere vlucht waar het waarschijnlijk fout is gegaan met mijn backpack. Eenmaal aangekomen in Krabi zonder backpack ben ik met een Amerikaans meisje die ik in Pai heb leren kennen richting Ao Nang gereisd. Fijn dat ik haar trefte want ik had natuurlijk nul kleren, handdoek, shampoo etc. Omdat ik een aantal dagen vast zou zitten rondom deze omgeving besloten we naar een pracht strand te gaan waar je alleen met boot kunt komen. Gelukkig liet de backpack niet lang op zich wachten en werd hij mooi afgeleverd met alles erop en eraan op dit stukje strand bij mijn bungalow. Dus, de souvenirs komen eraan ;) en deze kale reiziger was weer herenigd met haar soulmate. Want laten we eerlijk zijn, wat is een reiziger zonder backpack. Zonder zware backpack op je rug ga je toch wel waarderen waarom je in godsnaam 5 maanden zoveel spullen met je hebt meegesleept. Stress heb ik maar weggespoeld in de zee en bij een Thaise massage om vervolgens te genieten in hangmatten aan het strand en heerlijk eten waarbij de apen op de loer lagen om het te kunnen stelen. Na een nacht te hebben verbleven in een hutje aan het strand waarbij ook hier weer de apen op je dak staan te kwaken, ben ik vertrokken naar het eiland Koh Pha Ngan in het oosten van Thailand. Ik had namelijk gehoord over The Sanctuary Thailand. En aangezien ik op zoek was naar een meditatie centrum leek dit helemaal perfect te zijn voor mij. Een Detox Cleansing package van 7,5 dag waarbij je 5 dagen elke dag je darmen ontgiftigd, vieze shakes drinkt en herbs in capsules slikt zonder verder ook maar iets te eten. Verder kun je met dit pakket meditatie en yoga volgen en mocht je gebruik maken van verschillende massages en stoomruimte. Het is een ongelofelijk interessant proces kan ik je vertellen. Je leert je lichaam zo goed kennen en gedurende het proces ervaar je met ups en downs. Het is net een roller coatser waar je in zit. Er waren dagen bij dat de trap oplopen al teveel energie kosten maar ook dagen dat ik wel kon huilen van het intens geluk wat ik voelde vanbinnen. Een aanrader voor iedereen ! Vooral mensen met darmproblemen kunnen hier heel veel baat bij hebben. Voor mijn een geweldige afsluiter van mijn reis en om weer dicht bij mezelf te komen.

Ik voel me helemaal geweldig en mijn darmen voelen rustiger dan ooit. Zeker dat ik dit nog eens ga doen en ook dat ik bepaalde dingen ga aanpassen in mijn eetpatroon. Heerlijk om na deze 7 dagen je eerste fruithapje te mogen eten. Feest in je mond !! De volgende dagen is het weer langzaam opbouwen naar mijn normaal eetpatroon met fruitsalades en salades.

Morgen vertrek ik met de boot van het eiland terug naar het vasteland waar ik met een bus naar het vliegveld word gebracht. Dan vlieg ik terug naar Bangkok om daar mijn laatste 2 nachten te verblijven en mijn lieve vriendinnetje Karin weer te zien na 7 maanden! Mooie laatste dagen gaan het worden..

En 16 april laat in de avond vertrek ik naar het vliegveld om terug te vliegen naar Nederland en land rond 13.30 u Nederlandse tijd 17 april op Schiphol. Spannend maar het voelt goed om naar huis te gaan en iedereen weer te zien.

Dusssssss.... tot in Nederland mensen !

xxx Zita

  • 13 April 2014 - 07:09

    Marloes:

    Zitaaaa mooie verhalen meid! En wat een avonturen:) Blij dat je zo genoten hebt!

    Doe Nard en Karin de groetjes en geniet nog even de laatste daagjes. Xx

  • 13 April 2014 - 10:46

    Suus:

    Wauw!wat een aparte ervaring die cleansing!geniet van je laatste daagjes x

  • 16 April 2014 - 16:12

    Miek:

    Ha Zita.

    Jammer voor je dat het er al op zit. Maar wat heerlijk om op zo'n geweldige ervaring terug te kunnen kijken. Geniet nog eventjes, en voor vanavond een goede vlucht richting huis.

    Dikke knuf Miek.

  • 16 April 2014 - 20:00

    Toos:

    Hallo lieve Zita, ik heb je gevolgd en jeetje wat een geweldige reis heb je gehad!
    Wat jij allemaal gezien en beleefd hebt... SUPER gewoon.
    Ik kom je wel weer ergens tegen en dan hoor ik graag wat verhalen van je...
    Veel liefs en een dikke

  • 16 April 2014 - 20:01

    Toos:

    KUS

  • 19 April 2014 - 22:43

    Herbert:

    Ha die Zita,

    Nu ik dit lees ben je weer terug in Horst aan de Maas. Wat een geweldige reis heb je gehad en wat waren er mooie foto's te bewonderen. Het was een belevenis om nooit meer te vergeten.

    Tot spoedig ziens,
    Herbert

  • 20 April 2014 - 07:53

    Joep:

    Ha Zita,

    welkom terug!!! Je zult wel vol zitten met nog meer verhalen.
    Lyan en ik zijn benieuwd naar alle ervaringen.
    Misschien tot op prilpop of snel daarna een keer.

    p.s. 16 mei ben je uitgenodigd in Marson voor de opening van de Kerk.
    Ik laat nog wel even weten hoe en wat.

    groet Joep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zita

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 3764
Totaal aantal bezoekers 18017

Voorgaande reizen:

25 November 2013 - 25 Mei 2014

Work&Travel @Nieuw-Zeeland

26 September 2012 - 25 Januari 2013

Zita in Italy, Torino!

Landen bezocht: