'Visite, visite wat zullen we genieten...' - Reisverslag uit Turijn, Italië van Zita Janssen - WaarBenJij.nu 'Visite, visite wat zullen we genieten...' - Reisverslag uit Turijn, Italië van Zita Janssen - WaarBenJij.nu

'Visite, visite wat zullen we genieten...'

Blijf op de hoogte en volg Zita

20 December 2012 | Italië, Turijn

Begint nu toch allemaal wel heel dichtbij te komen! Bah bah. 25 januari is de dag dat ik terug vlieg naar Nederland. Weliswaar om onder andere af te studeren, ook geen vervelend vooruitzicht ! Maar toch.....

De afgelopen weken heb ik veel bezoek gehad vanuit Nederland. Na Fannie te hebben uitgezwaaid, kwamen 1,5 week later pap&mam al. Na weer de zelfde rondleiding te hebben gegeven, kwam er toch nog iets nieuws voor mij in beeld: Egyptisch museum! De moeite waard was het zeker. Nog nooit mummies van dichtbij gezien, indrukwekkend en lelijk! Het weer zat gelukkig ook mee. Een stralende zon bij een wandeling in het park, met de bergen op de achtergrond. Wat wil je nog meer?
Natuurlijk moet ik ook nog even terug komen op mijn GTST momentje van het vorige reisverslag. De 'gestoorde man' van het vorige appartement. Nadat pap wat heen en weer gemaild had met deze maniak, kwamen we op niets uit. Hij vertikte het om de €400,- deposit terug te geven. Dus, wat dan? Een gezellig onverwachts theekransje bij meneertje thuis. Marta (ander huisgenootje) liet ons binnen, terwijl hij boven ons in bed zogenaamd lag te stinken. Na een half uur kwam hij dan toch eindelijk zijn nest uit, maar hij wist niet hoe snel hij weg moest komen! Wilde niet de confrontatie aangaan met pap dus vluchtte hij het huis uit. 'I have things to do'.... En weg was hij. nog geen 15 minuten later belt hij Marta op om te vragen of wij al weg waren. Zo nee, ze moest hem onmiddellijk bellen als we wel weg waren want hij moest dringend met haar praten. Nadat we vertrokken waren belde marta me na een half uur op. Hij was helemaal tegen haar uitgevallen. Die zelfde avond is Marta nog het huis uitgegaan met haar koffers. Drama drama drama..... Het komt er op neer dat het allemaal mijn schuld is blablabla... Als hij iemand anders kon vinden voor december en januari zou ik het geld terug vinden, maar 'blijkbaar' is het heel moeilijk om iemand anders te vinden! Echt niet dus...aangezien de afgelopen maand zeker 25 meiden over de vloer zijn geweest om mijn kamer te bezichtigen. Daarbij, zegt hij dat hij niet wist dat ik het huis zou verlaten, maar me wel zien vertrekken met mijn grote koffer haha! Gekke gestoorde man. Inmiddels heeft hij iemand anders.. en krijg ik maar liefst €100 terug. Wat een gulle man, niet waar?
Ach, ik zal je de moeite verder besparen ;)
Om kort samen te vatten: de 5 dagen waren super, bedankt lieve pap&mam!

Afgelopen weekend is tante Gertje op bezoek geweest. En of dat dolle dolle pret was! Gebruik de woorden: Gertje, wijn en vakantie en je hebt je doel behaald! Ik had natuurlijk ook niet anders verwacht. Samen ben ik met haar naar Castello di Rivoli geweest. Een museum, gelegen op een heuvel met uitkijk op de bergen, over hedendaagse kunst. Erg boeiend en interessant. Vooral als er een paard aan het plafond hangt.. tja, dan blijf je toch even met open mond staan. Gelukkig is deze wel blijven hangen ;).. Verder, zoals we deze kant van de familie kennen, is er de nodige wijn doorheen gegaan. Kortom: een geslaagd weekendje!

Nu eindelijk weer even wat tijd voor mezelf en mijn laatste weekje werken voor de kerst. Niet te vergeten nieuwjaar vieren met mijn vriendinnen en dan nog mijn laatste maandje heel erg genieten van alles om me heen.
Op stage is nog steeds alles leuk en gezellig. Alhoewel ik er wel achter ben dat dit waarschijnlijk niet mijn ding is waar ik naar op zoek ben. Mijn interesse liggen toch meer bij de decoratie. Maar goed, daar zijn deze stages natuurlijk ook voor, om er achter te komen in welke richting ik moet zoeken.

Voor nu zeg ik dag met het handje!
Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goede jaarwisseling toe! (hopen dat de wereld niet vergaat op 21 december) En dat er veel mooie dingen mogen plaatsvinden in 2013! Halleluja!
Amen
En speciaal voor Lilian koster: Ik wens je hele Geile Feestdagen toe.

Voor geïnteresseerde mijn nieuw adres:
Del Carlo G.
T.a.v. Zita Janssen
Via Goito 8
10125, Torino, Piemonte, Italy

FOTO'S VERSLAG:
http://www.mijnalbum.nl/Album=4WVQXQYL

Ciao ciao
Zita


  • 21 December 2012 - 12:10

    Miek:

    Ha Zita.

    Wat gezellig weer, zo met al dat bezoek. Ik wens je hele Fijne Kerstdagen, en een Knallend maar vooral een heel Gelukkig, Gezond en Liefdevol 2013. En nee, de wereld vergaat écht niet, hoor!!! We gaan gewoon door met genieten van heel veel mooie momenten, en van elkaar. Maak er een heel mooi jaar van. En geniet nog van de tijd dat je daar bent.

    Een hele dikke knuf van mij.

  • 22 December 2012 - 16:21

    Karin:

    Lieve Zita!! Wat n vervelende rare man is dat toch!! gelukkig woon je niet meer in dat huis maar in n super mooi ander appartement!!
    Pffieeuw! het is 22 december, we survived!!;)
    Ik zal 25 januari in mn agenda zetten en markeren!!:) nu al zin in!! Hele fijne kerst gewenst! zal wel bijzonder zijn daar!
    dikke kus!!

  • 23 December 2012 - 22:23

    Ermi:

    Zita!
    Wauw wat een hoop avonturen weer! Nog maar 2 dagen! Wat is het toch snel gegaan! Dan moeten we snel iets afspreken, want wil al je verhalen horen! Leuke foto's! Geniet er nog maar lekker van de laatste dagen!
    Fijne kerst!!
    Liefs,
    Ermi

  • 03 Januari 2013 - 18:40

    Herbert:

    Ha die Zita,

    Allereerst de allerbeste wensen voor 2013. Maak er een mooi jaar van.
    Over je verhaal....vreemde jongens die Turijnen. Maar je daar heb je geen last meer van.
    Geniet nog van je verblijf en tot horens.
    Hoje...Herbert

  • 04 Januari 2013 - 13:44

    Veerle:

    Hey Zita! Ik kwam jouw blog per toeval tegen toen ik op het internet wat aan het opzoeken was over Turijn! Ik vertrek in februari naar daar voor 4 maand en ik heb een kamer gehuurd bij die Diego in de via Garibaldi waar jij over schrijft.. Na het lezen van jouw blog weet ik echt niet goed wat doen. Is die mens echt zo verschrikkelijk om mee samen te leven? Ik ben nu aan het overwegen om mijn kot te annuleren en nog te proberen een ander te vinden in Turijn. Groetjes
    Veerle

  • 07 Januari 2013 - 20:18

    Zita Janssen:

    Hoi Veerle,
    mocht je dit nog lezen. Meld je alsjeblieft op mijn facebook.
    Ik kan eventueel een andere woonruimte aanbieden.
    Een vriend van mij verhuurt die en er gaat toevallig in januari iemand weg en hij zoekt nog iemand.
    En dan weet je in ieders geval zeker dat je goed zit. Het is een single kamer en niet zo heel erg duur. Alles zit erin. Keuken, woonkamer, televisie, balkon, wasmachine, badkamer etc.
    Ik hoop echt dat ik je kan helpen, want ik wil je best van alles nog uitleggen maar niet via waarbenjij.
    Groetjes Zita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zita

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 759
Totaal aantal bezoekers 18013

Voorgaande reizen:

25 November 2013 - 25 Mei 2014

Work&Travel @Nieuw-Zeeland

26 September 2012 - 25 Januari 2013

Zita in Italy, Torino!

Landen bezocht: