Felice Anno Nuovo/Happy NewYear/Gelukkig nieuwjaar - Reisverslag uit Turijn, Italië van Zita Janssen - WaarBenJij.nu Felice Anno Nuovo/Happy NewYear/Gelukkig nieuwjaar - Reisverslag uit Turijn, Italië van Zita Janssen - WaarBenJij.nu

Felice Anno Nuovo/Happy NewYear/Gelukkig nieuwjaar

Blijf op de hoogte en volg Zita

06 Januari 2013 | Italië, Turijn

Ik kan het me nog ó zo goed herinneren. De dag dat paps en mams me naar het vliegveld in Charleroi brachten om me uit te zwaaien. Tranen die over de wangen stroomde totdat ik met beide benen op de grond van Turijn stond. En dan nu, 6 januari.. schrik ik er toch ineens van dat ik over 20 dagen alweer terug ga naar Nederland (what a nightmare) Alhoewel ik je ergens eerlijk moet bekennen dat het ook wel weer fijn is. Je eigen bedje, lekker in bad, het eten dat weer klaar staat op tafel (sorry mam).. Tja wel de mooie stad die ingewisseld wordt voor een beetje wat saai dorp ;), maar dat moet wel te overleven zijn.. Dus, deze 20 dagen wordt volop genieten! Mijn stage heb ik wat verlengd i.v.m. het 2 weken missen van oma, dus die dagen zullen ook wel voorbij vliegen denk ik zo.

Maar goed, allereerst wil ik iedereen nog een gelukkig nieuwjaar wensen. Dat er mooie dingen mogen plaatsvinden in 2013!!
Ik hoop dat iedereen gezond en veilig het nieuwe jaar in is gegaan? Ik in ieders geval wel.

Zoals sommige nu wel weten ben ik 3 dagen in Nederland geweest om het thuisfront te verrassen voor kerst. Ik heb echt genoten en een heerlijke kerst gehad. Kerst is en blijft een familiefeest en ik zag het echt niet zitten om hier alleen op mijn kamer te zitten aangezien al mijn vriendinnen/vrienden terug gingen naar hun eigen stekkie. Dus wat doe je dan, liegen tegen je ouders en een zo goedkoop mogelijk vliegticket kopen terug naar Nederland.
Zelfs op kerstavond zat ik al bij roy en eef op de bank 3fm te kijken, toen ik een berichtje op facebook messenger kreeg. "En, wat ga jij vanavond doen op kerstavond?" "Heb je wel genoeg boodschappen gedaan voor de komende dagen, want de winkels zullen ook wel dicht zijn".. 'Ja mam dat heb ik ;) Vanavond ga ik naar Daniela en gaan we samen koken, wordt vast leuk. Jullie ook en fijne kerst!' NIET WETEND dat ik een paar 100 meters verderop zat en ik 's avonds om 19.00 uur op de stoep stond.
'mam, ben je om 19.00 u thuis? ik kom even wat brengen', zei Eef. 'Ja hoor, pap en ik zijn de hele avond thuis', zei sTun.
19.00 u: handbagage koffertje staat voor de voordeur en Eef staat met de auto midden op straat. TRINGG, Pap doet de deur open en schreeuwt naar Eef 'Wat moet ik met dat koffertje, ik snap het niet'... Paar seconden later komt Madame Moi voorbij gehuppeld, Hallo pap, fijne feestdagen. Ooit Jack Janssen met een mond vol tanden zien staan?? Nou, nu wel en ik kan je vertellen het is aangenaam ;) Op mijn tenen ben ik naar binnen geslopen. Ik kom de woonkamer binnen waar moeders op de bank een krantje zit te lezen. 'Hoi mam'... Mam kijkt op en zegt 'hoi... uh.. huhhhh??? Als het een stripverhaal was stonden er nu honderden vraagtekens boven haar hoofd. Een grote verrassing en het was super!
1e kerstdag heb ik bij Gertje gevierd. Natuurlijk en zoals gewoonlijk altijd gezellig. 2e kerstdag ben ik terug naar huis gereisd om kerst te vieren met de familie (zonder dat opa op de hoogte was).. Ook opa was blij verrast en zo waren toch nog allemaal samen. En zo hoort kerst te zijn, one big happy familiy !! ;) En dat was het.. GENOTEN. Kort maar krachtig.

En zo was ik 27 december weer in Turijn. Klaarmaken voor mijn laatste bezoek. 6 gillende keukenmeiden in 1 appartement, een groot feest.. Dat kan ik je wel vertellen. 30 januari kwamen een aantal vriendinnetjes naar Turijn om hier samen het nieuwe jaar in te gaan. Neeee, geen Italiaans of Engels, maar gewoon lekker Nederlands en op zijn boers. 3 korte maar krachtige dagen hé ladies. Op oudejaarsavond hebben we heerlijk in eigen appartement een diner bereidt. Opgesplitst in tweetallen met een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. Na een heerlijk diner, wat wijntjes, champagne op de brug om 12 uur en het geluid van knallend vuurwerk (zonder ook maar iets te zien ;) ).. zijn we Turijn onveilig gaan maken! Een super avondje was het zeker, ondanks dat (zoals Paulien dat zo mooi kan zeggen) die 'KAK-Italianen' hadden haar iPhone en mijn lippenstift gejat. Minder goed begin van het jaar (shit happends), maar dat heeft de pret niet mogen drukken! Een super avond met de meiden was het zeker!
Thanks LADIES!

Nu ben ik alweer helemaal bij en volop bezig met de laatste lootjes voor stageverslag. Morgen begin ik weer met mijn stage, voor de laatste 2 weken.
Ook deze week komen mijn vriendinnetjes van hier weer terug. Er zal we genoeg bijgekletst moeten worden gok ik zo. Volgend weekend kunnen we dan weer opnieuw Party Machen!

Voor nu zeg ik: LANG LEVEN TURIJN!!
(En tot snel)....

Ciao Ragazzi,
Zita


  • 06 Januari 2013 - 16:06

    Paulien:

    Én niet te vergeten jouw grote liefde! Die overigens geen 'kak-italiaan' is ;) Het was écht een super weekendje, de foto's zeggen ook genoeg he, hahah! :D
    Geniet er nog van schat, voor je 't weet zit je weer tot aan je knieën in de stront in Horst...

    XXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 06 Januari 2013 - 16:17

    Herbert:

    Ha Zita,

    Wat een leuk kerstverhaal, met als klapper Jack met de mond vol tanden. Ik ken hem al wat langer dan jij maar dat heb ik nog niet mee gemaakt. Geniet nog de laatste weken in Turijn, en tot ziens in het toch ook mooie Horst aan de Maas :).
    Hoje..Herbert

  • 06 Januari 2013 - 19:38

    Evelien:

    De beste wensen zita! xxxx
    Wat vliegt de tijd! potdikkemenog!
    Kunnen we weer een keertje om 2.00 uur 's nachts bedenken om na de lange te gaan ! :P
    Tot snel megje!
    Geniet er nog even heeel erg van!

    xxLiefs

  • 06 Januari 2013 - 20:14

    Fieke:

    Zitaaaa.... Het was inderdaad erg geslaagd de dagen in Turijn. Wat hebben we genoten zeg!

    Geniet nog van je laatste 3 weken en dan zien we je weer in Nederland!

  • 07 Januari 2013 - 18:21

    Miek.:

    Ha die Zita.

    Voor jou ook een heel Gelukkig, Gezond en Liefdevol 2013. Wat een verhaal. Ik had wel van Sanne gehoord dat je al terug was. Ik zei dat dat wel heel erg vroeg was. Op nieuwjaarsdag ben ik,nog 'even' naar Liesbeth geweest. Gertje belde me of ik ook zin had om te komen, omdat iedereen van de de Mulder er waren op Ger en Christien en ons na. Toen hoorde ik het verhaal dat je pap en mam enorm verrast had. Ik had die gezichten wel eens willen zien. Nou, Zita. De laatste dagen kun je gaan aftellen. Geniet er nog een paar weken van, en een hele goede thuiskomst. Je zult dan vast wel beseffen dat Horst ook helemaal niet verkeerd is om te vertoeven. Gezellig weer met je vrienden en vriendinnen op stap.

    Groetjes en een dikke knuf van Miek.

  • 07 Januari 2013 - 23:18

    Maartje:

    Hee pietje! Super leuk je enthousiaste verhalen!! Geniet van je laatste dagen daar en succes met je stageverslag etc!! Tot snel!! Ik kom in maart weer terug dus dan kunnen we een reünie plannen! Heel veel groetjes Maartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zita

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 18026

Voorgaande reizen:

25 November 2013 - 25 Mei 2014

Work&Travel @Nieuw-Zeeland

26 September 2012 - 25 Januari 2013

Zita in Italy, Torino!

Landen bezocht: