Excitement, tears but the oh so beautiful Torino! - Reisverslag uit Turijn, Italië van Zita Janssen - WaarBenJij.nu Excitement, tears but the oh so beautiful Torino! - Reisverslag uit Turijn, Italië van Zita Janssen - WaarBenJij.nu

Excitement, tears but the oh so beautiful Torino!

Blijf op de hoogte en volg Zita

26 September 2012 | Italië, Turijn

Zo schreef ik een paar dagen geleden nog in het vertrouwde Horst mijn eerste verhaaltje aan jullie en zo schrijf ik mijn tweede verhaaltje nu vanuit Turijn! Ongelooflijk hoe snel zoiets kan gaan. Mijn vlucht is ontzettend goed verlopen en veel korter dan ik dacht. Het was bijna opstijgen en landen maar waarschijnlijk heb ik geen benul van de tijd gehad aangezien ik het veel te druk had met lezen,huilen, snotteren, zakdoekjes, lezen, huilen, snotteren, zakdoekjes (en natuurlijk af en toe foto's maken ;) ). Denk je, na afscheid te hebben genomen van pap en mam op het vliegveld, eindelijk klaar te zijn met snotteren en doen.. komen de gevoelige en emotionele brieven die ik in het vliegtuig pas mocht lezen! Ja hoor, daar ging ik weer ;) Maar zoals ik geleerd heb, wat eruit moet, moet eruit. Het heeft me ook nog een twix opgeleverd van een Italiaans vrouwtje naast me (ze kon het vast niet meer aanzien) en je weet wat chocolade doet met vrouwen he!! Dus na het lezen van de brieven, het opeten van de twix en de laatste tranen weg te poetsen voelde ik me een stuk beter. OP NAAR TURIJN ZITA EN ALLES EVEN ACHTER JE LATEN! En zo verliep alles prima...

Nadat ik mijn koffers bij elkaar had ben ik met de bus naar Porta Susa gereisd waar ik werd opgevangen door Diego (de man van het appartement). Vervolgens stond ik te wachten toen ik ineens vanaf de andere kant van de straat iemand mijn naam hoorde roepen. Hé, dat ben ik, Zita!! Hij kwam met de auto naar me toe gereden, stapte uit, knuffelde me flink en gaf me 2 zoenen! 'Oh Zita, welcome to Torino' Wat een warm welkom zeg! Op weg naar het appartement hebben we al wat korte gesprekken gehad over Turijn, het weer, de mensen en de geweldige seizoenen die blijkbaar zo bijzonder mooi zijn hier!

Eenmaal bij aankomst in het appartement werd ik verwelkomt door Vittoria, een Italiaans huisgenootje. Diego heeft me rondgeleid door het appartement en vervolgens zijn we naar een hele grote markt gegaan om boodschappen te doen voor het welkoms diner. We liepen een hele grote gang in een gebouw binnen waar wel 10 viskramen stonden. 'Zita, have you ever eat squid, fish and scampi's?' 'Uhhh, no I never had!' 'Oh nice, than we are going to eat that tonigth. You are gonna love it!'
Oh god inkvis, vis, scampi's, mosselen?!! Haha..

Nou, dat gaat dus mijn eerste beleving hierin Turijn zijn! Ik zal jullie vertellen of het een aanrader is of niet! Zo ja, pap/mam/fannie/vriendinnen.. bereid je maar voor want dan ga ik het jullie ook aansmeren! ;)

Na het proosten op mijn aankomst met het eerste Italiaanse glaasje witte zeg ik:
Chin Chin en tot de volgende keer!

Xxx Zietje

  • 26 September 2012 - 15:00

    Moeders:

    Ha die Zita,
    Goed om te horen- voor de achterblijvers- dat je zo goed werd opgevangen.
    Je krijgt vast een geweldige maaltijd voorgeschotelt. Wij houden het eenvoudig. Wortelstamp of zo.
    Ik wens je alvast een smakelijk eten;)
    xxx

  • 26 September 2012 - 15:03

    Iris:

    Zo Zita, je bent al in Italië. Nu kun je aan je hopelijk mooie tijd daar gaan beginnen.
    Ik ben benieuwd of jou het welkomsdiner gaat bevallen...... Kan me er niets bij voorstellen.
    Heel veel plezier daar.

  • 26 September 2012 - 15:53

    Marloes:

    Heee Zita! Haha leuk verhaaltje! Nadat de tranen nu zijn geweest gaat een geweldige tijd voor je beginnen! En daar hoort 'inburgeren' in de Italiaanse cultuur zeker bij, en zo te zien ben je daar al goed mee bezig. Leuk!!! Laat het diner smaken vanavond ;) Liefs!

  • 26 September 2012 - 15:59

    Fan:

    Apie! Vrolijkte mijn muziekdoos je niet op?! En mijn grapje over geen stinkende .... , de meeneemzon en zoenbon (met gefriemel) hahaha :p maar goed te lezen dat je goed verwelkomd bent! Laat het je smaken! Sta er voor open en voor je het weet lust je net als ik best inktvis, mosselen en.scampi's! Nomnomnom... Geniet ervan! Want zo schrijf je je eerste verhaal vanuit torino, en zo je laatste bij thuiskomst! En dan besef je pas hoe snel de tijd is gegaan... Want:

    TIME FLIES WHEN YOU'RE HAVING FAN!

    dikke knoevel!

  • 26 September 2012 - 16:33

    Eef:

    Ciao bella!
    Zo, de kop is eraf! :)
    Via deze weg wens ik je nogmaals heel veel plezier in het vast mooie Turijn!
    Even kijken of ik ergens tussendoor nog een keer kan komen shoppen! ;-) En natuurlijk even knuffelen, een beetje meeproeven van je Italiaanse leventje etc etc.
    Geniet ervan!!

    Liefs, Eef

  • 26 September 2012 - 16:59

    Ermi:

    Wauw wat een geweldig welkom!! Ohhh ik ben jaloers! Echt super fijn dat ze meteen zo open zijn! Echt op z'n Italiaans! Wanneer moet je beginnen met stage? Ga maar lekker genieten en let goed op hoe ze echt op z'n Italiaans koken, dan mag je dat bij terugkomst aan ons laten zien en proeven ;)
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhaaltje!!
    Liefs,
    Ermi

  • 26 September 2012 - 17:10

    Miek:

    Ha Zita, daar ben ik weer. Snel, hè!!! Goed dat je daar zo welkom bent. Dat ze je daar al op stonden te wachten, en een dikke knuf kreeg van Diego. Nou, dat gesnotter, daar kan ik me alles bij voorstellen. Maar gelukkig staat je vanavond een overheerlijke maaltijd te wachten. Liever jij dan ik. Laat het je goed smaken. Ik wacht je volgende bericht weer af, want natuurlijk heb ik me aangemeld om al je nieuwtjes te lezen. Fijne avond en tot schrijfs.

    Dikke knuf van mij.

  • 26 September 2012 - 17:57

    Nikki:

    Toch moet ik het even kwijt.. I told you so!! Haha, huilen bij lieve boekjes en verhaaltjes in het vliegtuig! Hoort er allemaal bij..
    Maar nu is je avontuur begonnen!! Veel succes en vooral heel veel plezier!!
    xx Nikki

  • 26 September 2012 - 18:16

    Kris:

    Hey zita!!

    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen.. & wt fijn dt het zo'n warm welkom was!! Scampi's lust ik al, maar als de rest je goed bevalt wil ik t best n xtje met je proberen haha!! Succes vanavond met het avondeten en heeeeeeel veel plezier meisje :)..

    X Kris

  • 26 September 2012 - 18:16

    Kris:

    Hey zita!!

    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen.. & wt fijn dt het zo'n warm welkom was!! Scampi's lust ik al, maar als de rest je goed bevalt wil ik t best n xtje met je proberen haha!! Succes vanavond met het avondeten en heeeeeeel veel plezier meisje :)..

    X Kris

  • 26 September 2012 - 18:35

    Karin:

    Yeah daar ben je dan in Bella Italia!!:D wat fijn dat alles zo goed is gegaan zeg! En vanavond nog n lekkere welkomsmaaltijd!! dat gaat zeker n toptijd worden daar!! en lekkere wijntjes hebben ze daar in overvloed, kan niet beter haha! veel plezier de eerste dagen en alvast veel succes je eerste dagen stage! gaat ook helemaal goed komen, ben ik van overtuigd!
    We'll keep in touch!:)
    xxx

  • 27 September 2012 - 17:33

    Evelien:

    Haa Meiske!
    Terwijl ik je verhaaltje lees krijg ik kippenvel! Ik vind het zo stoer van je!!
    Ik hoop dat je nog leeft.. Heb niets meer van je vernomen na die vismaaltijd?!
    Heeeeel Veel plezier!! En ik kijk uit na je volgende verhaaltje..

    xxliefs

  • 29 September 2012 - 08:46

    Riet Custers:

    Hoi Zita,
    Fijn dat je een goeie reis hebt gehad. Een fijn verblijf toegewent in Italië.
    Erg leuk dat ik jou kan volgen. Mooi om met je mee te kunnen genieten.
    Groetjes.

  • 03 Oktober 2012 - 18:22

    Herbert:

    Ha die Zita,
    Mooi dat je goed bent aangekomen in Turijn en goed werd opgevangen. Leuk verhaal wat je hebt geschreven. Vanuit een kil en regenachtig Hegelsom: Heel veel plezier en tot horens.
    Herbert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zita

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 1800
Totaal aantal bezoekers 18030

Voorgaande reizen:

25 November 2013 - 25 Mei 2014

Work&Travel @Nieuw-Zeeland

26 September 2012 - 25 Januari 2013

Zita in Italy, Torino!

Landen bezocht: