Torino, camera e ho! - Reisverslag uit Turijn, Italië van Zita Janssen - WaarBenJij.nu Torino, camera e ho! - Reisverslag uit Turijn, Italië van Zita Janssen - WaarBenJij.nu

Torino, camera e ho!

Blijf op de hoogte en volg Zita

03 Oktober 2012 | Italië, Turijn

Inmiddels alweer één week verder en nog steeds happy! Wat een geweldige stad zeg! Alles in één. Een stad met ontzettend veel cultuur, kunst, historie, uitzicht, parken, geweldige mensen en overheerlijk eten (waar ik helaas bijna niks van mag hebben :( ).
De afgelopen week heb ik veel verschillende dingen gedaan en meegemaakt. De eerste paar dagen heb ik me uitgeleefd met mijn camera en heb ik veel foto's gemaakt van de mooie omgeving en cultuur. Om elke hoek en straat is wel iets bijzonders moois te zien. Te weinig ogen om alles te kunnen waarnemen en op te slaan. Dus dan de volgende dag nog maar een keer. Heerlijk in de warme zon van 25 graden wandelen in het park en genieten van mensen die achter me gitaar zitten te spelen. How beautiful is live? :) Helaas komt er aan zo'n geweldige dag altijd een eind, maar wetend dat zo'n mooie dag er weer aan gaat komen! (Helaas dat ik midden in de winkelstraat zit en ik al die geweldige schoenen/kleren steeds maar weer moet laten liggen). Heerlijk 's morgens wakker worden doordat het zonnetje de kamer verlicht. Tijd om op te staan! Het eerste wat ik dan doe is de 3 meter grote ramen open maken en over het balkon de mensen bewonderen die door de winkelstraat lopen. Dat is nog is wat anders dan die saaie kerktoren in Horst vanuit mijn slaapkamerraam!

Afgelopen vrijdag heb ik kennis gemaakt met mijn nieuw Restauratie stagebedrijf (natuurlijk niet te vergeten dat ik daar uiteindelijk voor kom ;-) ). Ik werd (zoals gebruikelijk hier in Italie) warm verwelkomd. Gelukkig kon bijna iedereen wel een woordje Engels. Zo heb ik een paar uur in de werkplaats gezeten bij Anabel, een Spaans meisje die toevallig toen haar laatste dag had bij Societa Rava & C. Ze vroeg of ik met haar en haar vriendin Torino by night wilden meemaken? Natuurlijk zeg ik daar geen nee tegen. Zodoende hebben we telefoonnummers/facebook etc. uitgewisseld en 's avonds afgesproken op Palazzo Castello. Ik denken dat we met haar en haar vriendin alleen gaan, komen er nog meer internationale mensen vanuit de hele wereld opdagen om een leuk feestje te maken. Zo gingen we met een spaanse, chileense, portugese, duitser, turkse en twee poolse meiden Turijn in. Het was een geweldige eerste avond.
De tweede avond ben ik met een huisgenootje LuLu en haar vrienden mee gaan uiteten en hebben we de avond afgesloten met een drankje in de kroeg.

Dinsdag was het dan zo ver. The big day! Mijn eerste stagedag bij het restauratiebedrijf. Inmiddels 2 dagen achter de rug en moet ik eerlijk zeggen dat de eerste indruk nog niet zo super is. Alhoewel deze tweede dag alweer fijner en beter is verlopen. Denk dat het komt omdat ik wat onzeker ben over het werk dat ik nu doen aangezien ik er weinig ervaring in heb, maar ook omdat het allemaal wat lastiger is in het Engels. Gelukkig heb ik al geleerd hoe ik aan Estella vrij kon vragen voor als pap en mam komen ;) en kreeg daar hulp bij van een vrouw die daar werkt. Aangezien Estella geen Engels spreekt en de hele tijd riep dat ik Italiaans moest leren was ze helemaal onderste boven ( + punt!!! ) 'Estella, molto brava.' (toen stond ze helemaal overdonderd op vanuit haar stoel, handen de lucht in en kwam ze naar me toe). 'Posso stare casa il 29 e 30 ottobre?' Haha.. zo! Even vrij geregeld! Happy me. 'Grande Zita, Bella!!' ;)

Dit was het weer even voor nu! Iedereen alvast bedankt voor de berichtjes etc.

Als je wilt skypen : zitaatje

Brieven posten:
Diego Didi
T.a.v. Zita Janssen
Via Giuseppe Garibaldi 33
10122 Piemonte, Torino

Ciao Ciao !!

Tot snel
Zita

  • 04 Oktober 2012 - 07:31

    Miek:

    Ha Zita.

    Fijn dat je weer een bericht stuurt, en dat je het naar je zin hebt. Knap hoor, net daar en dan al vrij willen hebben!!!! Leuk dat pap en mam komen op je verjaardag. Maar nu eerst aan het werk, toch? Gezellig dat er al wat mensen zijn waar je mee op stap bent geweest. Petje af, dat je dat allemaal zo doet in je uppie. Nou, we wachten je volgende bericht weer af. Heel veel succes met je werk en met het Italiaans leren.

    Dikke knuf van Miek.

  • 04 Oktober 2012 - 18:27

    Moeders:

    Ha die Zietje,
    Dat heb je dan goed geregeld! We komen eraan... en hebben er zin in.

    Knoevel en dikke kus

  • 06 Oktober 2012 - 01:34

    Marja:

    Ha Zita,

    Wat fijn om te horen dat het zo goed met je gaat en dat je al verschillende mensen hebt ontmoet. Wanneer ik lees dat het zonnetje schijnt, het eten zo overheerlijk is, de mensen zo hartelijk zijn, heb je het echt getroffen om daar een tijdje te mogen vertoeven. Geniet lekker van het mooie Italie en we blijven je volgen.
    Groetjes Marja

  • 06 Oktober 2012 - 12:12

    Ermi:

    Wow dit klinkt echt als een droom! Ik wil ook gaan immigreren naar Italië!
    Nadat je terug bent mag je mij Italiaans gaan leren oké? :)
    Heel veel plezier lieve Zita, echt super fijn om te horen dat je zo lekker aan het genieten bent!
    Je hebt het ook echt verdient!
    Liefs xxx

  • 07 Oktober 2012 - 11:18

    Suzanne Jacobs:

    He bella!
    Wat sterk dat je dit "gewoon'doet en fijn dat het allemaal goed gaat.
    (had ik ook al van mam gehoord)
    Het skypen is me nog niet gelukt, maar daar ben ik mee bezig dan
    spreken we mekaar gauw een keer live! (lang leve de 'geweldige" aansluiting van Lijbrandt)
    Blijf vooral van die leuke berichtjes schrijven...
    De jongens (ja die grote ook!) lezen met me mee!
    Hier wordt het al flink herfst, bladeren vallen/regen/koud.
    Is weer daar nog lekker?
    Niet te hard werken, he?
    En lekker af en toe of vaker in het zonnetje genieten van een roseetje(knipoog).
    Gr. van Suzanne

  • 08 Oktober 2012 - 17:58

    Buuv:

    Ha buurmeisje, volgens mij heb je het erg naar je zin daaro......geniet ervan want je mist hier in Horst-city niet zoveel. Groetjes aan Maria, hopelijk is ze weer genezen. Ciao Buuv en co

  • 08 Oktober 2012 - 19:40

    Herbert:

    Ha die Zita,
    Klinkt goed daar in bella Italia. Ik kan ook een beetje Italiaans :-). Je hebt het over het uitzicht vanuit je kamer en vergelijkt dat met de kerktoren van Horst!! Wat een contrast. Ik lees wel dat je al contacten hebt daar en gezellig gaat stappen in Turijn. Wat het werk betreft is het natuurlijk even wennen, maar dat zal ook wel goed komen. Vergeet niet te genieten en stuur ons regelmatig een update zodat we op de hoogte blijven van jouw avontuur.
    Ciao uit bella ( moeie) Hegelsom--Herbert.

  • 14 Oktober 2012 - 11:23

    Marloes Van Esch:

    Ha zitaatje!

    Dat ziet er helemaal geweldig uit in Italie! Nu nog de lekkere dingen in het italiaans leren, zoals bonbons, ijs, mannen etc.;) Maar dat leer je snel denk ik! Heb jij de super mooie nieuwe schoenen al kunnen showen in Italie of pasten ze niet meer in de koffer?

    Nog heel veel plezier! En tot snel op school;)

    Liefs, Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zita

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 712
Totaal aantal bezoekers 18010

Voorgaande reizen:

25 November 2013 - 25 Mei 2014

Work&Travel @Nieuw-Zeeland

26 September 2012 - 25 Januari 2013

Zita in Italy, Torino!

Landen bezocht: